9 Nisan 2018 Pazartesi

Su Altı Kaynakçısı (Derinlerdeki Unutulanlar)


    Jeff Lemire ile Essex County adlı eseri sayesinde tanıştım. Burada bahsetmiştim. Marvel ve Image Comics bünyesnde ana akım çizgi romanlar için çalışmalarına devam ediyor ve tahminimce bu çalışmaları hem çorba parası hem de sektörde isim yapmak için sürdürüyor. Böylece Essex County ve burada bahsedeceğim Sualtı Kaynakçısı gibi çalışmalarını hayata geçirme imkanı buluyor.

     İnsanların, geçmişi ile bugünü arasındaki bağın her daim canlı kaldığını anlattığı Essex County gibi Sualtı Kaynakçısı da sualtı kaynakçılığı yapan bir adamın, geçmişteki acı bir tecrübeden ruhunda kalan ve iyileşmeyen bir yaranın ızdırabını çekişini anlatıyor. Ayrıca bu ızdırabı doğumuna çok az vakit kalan eşine de çektiriyor.  

    Eserin ikinci yarısı da geçmişten kalan yarasının sebebiyle yüzleşmesini ve iyileşmesini anlatıyor. J.Lemire, siyah ve beyazın bütün imkanlarını kullanarak oluşturduğu kendine haz çizgileri ve etkili anlatım tarzıyla beni yine eserine hapsetti. Essex County'nin tek atımlık bir gösteri olmadığını kanıtladı.

    Eserin finalini okurken kafamda çakan bazı imgeler, artık kendi çizgi romanımı öyle ya da böyle iyi ya da kötü bir şekilde yapmam ve belki de benim de kendi geçmişimle hesaplaşmam gerektiğini hatırlattı. Siz de ruhunuzun derinliklerine dalmak ve belki de bazı kesiklere kaynak yapmak istyorsanız Su Altı Kaynakçısı'ndan ilham alabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder